Sportvoeding advies

Heb je een concreet doel zoals het lopen van een marathon, het aankomen van 5 kilo spiermassa of je squat verbeteren tot > 180kg? Of ben je topsporter en wil je alles op alles zetten om maximaal te presteren? Daar komt een goed afgestemd voedingspatroon bij kijken met een eventuele aanvulling van supplementen. Maar wat werkt voor jou? In dit geval kun je het beste professioneel sportvoeding advies inwinnen. Grote kans dat er nog winst te behalen valt op dat vlak.

sportvoeding
sportvoeding advies

Voordelen:

Zo ziet het traject eruit:

Het intakegesprek is de eerste stap naar het bereiken van jouw doel! Tijdens dit gesprek behandelen we de volgende zaken:

  • Ik noteer je basisgegevens;
  • We bespreken jouw verwachtingen en motivatie;
  • We bespreken je huidige voedingsinname, waar ik meteen een analyse van zal maken;
  • Er zal een gewichtsanalyse gemaakt worden aan de hand van gewicht, omtrekmaten en vetpercentage. Het vetpercentage wordt gemeten door middel van een 4-punts huidplooimeting. Deze huidplooimeting wordt verricht met een professionele huidplooimeter;
  • We stellen samen kleine en grote doelen op voor het bereiken van jouw ideale eindresultaat.

Aan de hand van de verzamelde gegevens ga ik een persoonlijk voedingsplan voor je opstellen. Dit plan is zo veel mogelijk afgestemd op jouw situatie. Er worden in dit plan diverse variatiemogelijkheden van voedingsmiddelen en recepten getoond, waardoor er altijd een keuze is in wat je kunt eten. Voor ontbijt en lunch 8 à 10 variaties, voor diner 30 variaties en voor tussendoor 15 variaties. Ook probeer ik waar mogelijk iets van jouw favoriete eten te verwerken in het programma. Hierdoor voelt het niet als een dieet en houd je het gemakkelijker vol!

Deze uitleg zal binnen 1 week na de intake plaatsvinden. Tijdens dit consult bespreken we het voor jou op maat gemaakte voedingsplan.

Gedurende de vervolgconsulten komt het volgende aan bod:

  • De voortgang van zowel voeding als beweging sinds de intake wordt besproken;
  • Ieder consult wordt de progressie bijgehouden aan de hand van een gewichtsanalyse. Hierbij wordt het gewicht gemeten, omtrekmaten afgenomen en indien gewenst een 4-punts huidplooimeting verricht;
  • Wanneer het nodig of wenselijk is wordt het voedingsschema aangepast;
  • Je krijgt aanvullende informatie over gezonde voeding, beweegadviezen, variatiemogelijkheden en tips over hoe om te gaan met weekenden, vakanties en andere zaken waar je wellicht tegenaan loopt.

Iedere vraag die je hebt met betrekking tot voeding en beweging kan tijdens een consult gesteld worden. Er zit geen limiet aan het aantal vervolgconsulten dat je kunt inplannen.

De kosten bedragen €20 per kwartier. In de meeste gevallen worden de kosten vergoed door de zorgverzekeraar (na verrekening van het eigen risico).

sterker worden?

Trainingsschema

Weet je niet waar je moet beginnen met trainen? Ook voor een trainingsschema kun je bij Voedingsadvies Westland aankloppen. Samen sterker!

meten = weten

Periodieke meting

Geen voedingsplan nodig, maar wel interesse in een periodieke gewichts- en vetmeting? Ook daarvoor kun je bij Voedingsadvies Westland aankloppen. 

×