Mealpreppen

Je herkent het misschien wel: je hebt een drukke week waarin eten volgens je voedingsplan er wat sneller bij inschiet. Iets dat daarbij kan helpen is mealpreppen! 🧑🏻‍🍳 Oftewel: het vooraf klaarmaken van je maaltijden voor een aantal dagen. Maar hoe pak je dit aan?

mealpreppen

Starten met mealpreppen

1. Maak een planning van de maaltijden die je wilt eten en wanneer. Wanneer je iets gepland hebt, is de kans van slagen altijd groter. Bedenk dus wat je wilt eten en wat je daar voor nodig hebt. Maak je een extra portie klaar tijdens het koken van je avondmaaltijd of ga je op één moment meerdere maaltijden klaarmaken?

2. Bereid maaltijden altijd met goede hygiëne. Was je handen goed voordat je producten aanraakt en doe je sieraden af. Maak het aanrecht goed schoon en vernieuw je vaatdoekje regelmatig. Gebruik verschillende snijplanken voor vlees, vis, gevogelte, rauwe groenten en gekookte groenten. Gebruik het mes waar je de kip mee snijdt dan ook niet om de broccoli te snijden. En last but not least: Bereid alles goed gaar.

3. Let op de houdbaarheid van bereide maaltijden. Gemiddeld kun je deze 2-3 dagen in de koelkast bewaren. Wil je 1x per week een grote mealprep doen? Zorg er dan voor dat je de overige maaltijden invriest en deze laat ontdooien op de dag dat je deze wilt eten.

4. Gebruik bakjes die in de diepvries/magnetron kunnen en goed af te sluiten zijn.

5. Varieer met smaken, bijvoorbeeld met kruiden/specerijen. Je kunt ook afwisselen met bijvoorbeeld noedels, rijst, wraps etc.

Zo wordt mealpreppen een eitje! 

Denk je nu nog steeds: hmm, dat mealpreppen zit er niet in voor mij. Dan kan bestellen van vooraf ‘geprepte’ maaltijden een goede oplossing zijn! The Muscle Chef heeft een groot aanbod aan maaltijden én voorgegaarde mealprep om het je wat makkelijker te maken. Gebruik de code VAW-10 bij het afrekenen voor 10% korting.

×